Qui som?









L’ AMPA (Associació  de Mares i Pares d’Alumnes) és una entitat, sense afany de lucre, formada per totes les famílies amb alumnes escolaritzats a l’Escola Les Passeres. Es tracta d’una entitat  reconeguda legalment al Registre d’Associacions i les seves funcions estan regulades per un Decret de la Generalitat de Catalunya.

Els membres de la Junta directiva de l'AMPA està formalitzada per:

Presidenta: Lídia Jorba
Secretària: Montserrat Vila
Tresorera: Sandra Pérez
Vicepresidenta: Ester Vilanova
Vocals: Myriam Morató, Núria Domingo, Òscar Zamora


PRINCIPALS FUNCIONS:

1)REPRESENTACIÓ AL CONSELL ESCOLAR I CONSELL ESCOLAR DE ZONA (ZER)

2)FINALITATS


a) Fomentar la participació dels pares, mares i tutors legals la comunitat educativa d’aquest centre per ajudar a aconseguir la millor qualitat de l’ensenyament per als seus fills i filles, així com també una formació i educació global inspirada en els principis de l’esforç personal, de foment dels valors humans, de la tolerància, de la solidaritat, de la democràcia, de la millora de la salut pública i personal i del medi ambient, i del respecte a les normes de convivència de la nostra societat.

b) Promoure la intervenció dels pares, mares i tutors legals en el control i la gestió del centre i, amb aquesta finalitat, proposar candidats al consell escolar del mateix en representació de tots els pares, mares i tutors legals seus.

c) Donar suport i assistència als pares, mares i tutors membres de l’associació i, en general, a tots els components de la comunitat escolar, i als seus òrgans de govern i de participació, en tot allò convenient per a l’educació dels seus fills/filles o pupils.

d) Col·laborar en les activitats educatives del centre, escoltant i informant al seu consell escolar pel que fa a criteris per a la participació en activitats culturals, esportives i recreatives, així com en les accions assistencials i de serveis que es puguin prestar.

e) Presentar i proposar al consell escolar programes d’activitats complementàries, visites, viatges, menjadors, colònies, etc., així com participar en la seva realització.

f) Programar i realitzar activitats pròpies de l’associació, especialment les extraescolars adreçades als i a les alumnes, així com organitzar l’adquisició col•lectiva i, si cal, la distribució dels mitjans necessaris per a l’educació que estiguin a càrrec dels pares/mares, sense perjudici de continuar exigint la total gratuïtat de l’ensenyament, especialment de l’obligatori.

g) Promoure la pràctica d’esports, tant per als associats de l’associació com per als seus fills/es, constituint equips esportius, i participant en aquelles competicions adequades per a la seva edat i el seu nivell tècnic esportiu.

h) Informar als membres de l’associació de les activitats i afers d’aquesta, i dels del centre, impulsant el ple exercici dels drets i el compliment dels deures.

i) Fer de nexe entre el centre d’ensenyament i el seu entorn, facilitant la col•laboració d’aquell en l’àmbit social, cultural, econòmic i laboral.

j) Realitzar activitats culturals i de formació de pares-mares-tutors, organitzar-ne també d’altres de tipus esportiu i recreatiu per a l’esbarjo dels associats i dels seus fills/es.

k) D’altres anàlogues i que s’emmarquin dintre la normativa vigent en matèria educativa i d’ensenyament que redundin en una major sensibilitat dels seus membres per l’educació en general, i per la vida escolar del centre en particular.


QUOTA DE LES FAMÍLIES DE L’AMPA PER AL CURS 2016-17

Nosaltres partim de que tothom qui entra a l’escola passa a formar part de l’AMPA. De fet, l’AMPA només és una associació que fem entre pares i mares dels nens i nenes de l’escola de Castellolí per a tramitar recursos, ajudes i planificar quines activitats extraescolars i horaris d'acollida poden interessar als nostres nens i nenes entre d’altres coses,  i com a AMPA podem créixer encara més sobretot si tothom s'hi implica.

La Quota de l'AMPA és de 30€ anuals.